Existuje mnoho způsobů, kterými se snaží nepoctivý broker vylepšit svůj zisk na úkor retail obchodníka. Pojďme se podívat na některé z nich.
Manipulace se spready
Nepoctiví brokerové mohou nabízet nepřiměřeně široké spready mezi nákupními a prodejními cenami měnových párů. To znamená, že investor platí vyšší poplatek za vstup do obchodu a menší částku za jeho uzavření. To může snížit investorův potenciální zisk a zvýšit náklady na obchodování.
Skryté poplatky
Někteří nepoctiví brokeři mohou zahrnovat skryté poplatky, které nejsou jasně uvedeny v obchodních podmínkách. To může zahrnovat poplatky za vklady a výběry, neaktivitu na účtu, konverzní poplatky nebo převod finančních prostředků. Investoři by měli být opatrní a důkladně si pročíst všechny poplatky spojené s obchodováním u daného brokera.
Skluzy v plnění
Nepoctiví brokeři mohou být zodpovědní za tzv. „slippage“ neboli skluzy v plnění. To znamená, že při provedení obchodu investor dostane horší cenu, než očekával na základě aktuálního tržního kurzu. Tato praxe může značně ovlivnit výsledky obchodů a snížit ziskovost.
Problémy s výběry finančních prostředků
Možná si teď říkáte, jak je vůbec v dnešní době možné, aby se člověk nedostal k penězům, které dle obchodních podmínek brokerské společnosti nejsou nikde vázané, takže by k nim měl mít okamžitý přístup. Ovšem pravdou je, že brokeři opravdu neradi přicházejí o své klienty a jejich peníze.
V první řadě se snaží samotný výběr peněz buď úplně zrušit, nebo alespoň oddálit. Jedním z takových způsobů je, že v systému smažou vaši žádost o výběr (později se vymluví např. na technickou chybu). Těchto technik je pak v jejich repertoáru několik.
Falešná reklama a klamavá tvrzení
Dávejte si pozor na záludné reklamy a sliby, které znějí příliš dobře na to, aby byly pravdivé. Mnoho forexových brokerů používá falešnou reklamu a zavádějící tvrzení jako způsob, jak nalákat nic netušící začínající obchodníky. Toto jsou jen základní praktiky „nepoctivých“ brokerů. Při výběru svého brokera si opravdu velmi dobře udělejte vlastní průzkum recenzí, doporučení svých kolegů obchodníků atd., abyste předešli těmto nepříjemnostem. Vždyť jde o vaše peníze.